Empar, la becadeta i el ‘patiarcat’

Fani Grande ens ofereix una nova aventura d’Empar, la protagonista que volia ser fallera major en el primer llibre de la sèrie. Una vegada més, Empar, acompanyada de les seues companyes i companys, i amb l’ajuda d’un grup de iaies i iaios del barri, viu una història quotidiana que serveix l’autora per a reflexionar al voltant d’un tema. En Empar, la becadeta i el ‘patiarcat’ l’actitud de Miquel que rebutja jugar amb les xiques perquè no saben jugar a futbol, desencadena una reacció per a contrarestar les opinions errònies del xiquet. L’autora, com és lògic, aprofita l’ocasió per a mostrar què és el feminisme, la igualtat entre dones i homes i les conseqüències d’una societat patriarcal. Idees reflexives que s’expressen de manera divertida, perquè Fani Grande, com en la resta dels llibres de la sèrie, ens narra la història utilitzant el gènere teatral que li permet l’ús de diàlegs àgils i un estil molt col·loquial. Els dibuixos de Ramon Pla li donen a l’obra un plus de qualitat.

TÍTOL Empar, la becadeta i el ‘patiarcat’
AUTORIAFani Grande