Exposició «Com es fa un llibre?»

Mostra itinerant en préstec sobre el procés de creació d’un llibre amb propostes didàctiques per a docents i famílies
Exposició «Com es fa un llibre?» | Activitats

Quan llegim un llibre, normalment centrem l’atenció en la història que es conta, en els dibuixos que la il·lustren i en poca cosa més. Però, a vegades, també ens preguntem com s’ha fet aquell llibre. Què ocorre des que l’autor o autora tecleja a l’ordinador l’última frase de l’obra fins que aquesta arriba a les mans del públic completament editada?

L’exposició que et presentem tracta d’explicar com es fa un llibre –des de l’original, fins al llibre com a objecte–, i mostra la gent que participa en cada part del procés.

A QUI VA DIRIGIDA?
A públic infantil, juvenil i adult.

La contractació està destinada a centres culturals, biblioteques, centres educatius i altres espais públics tancats.

L’exposició «Com es fa un llibre?» es completa amb propostes didàctiques per a treballar a l’aula o a casa.

propostes didàctiques

La mostra està integrada per:

• 16 panells enrotllables (100 x 200 cm) amb il·lustracions de Fran Parreño.
  • Els quaderns didàctics Com es fa un llibre?, que mostren d’una manera amena i senzilla aquest recorregut pel procés de creació d’un llibre. Un llibret destinat als xiquets i les xiquetes, però també als adults.
  • Propostes didàctiques, disponibles per a descarregar en format PDF, on descobrim les parts d’un llibre i les persones que hi treballen per a elaborar-lo.
Condicions del préstec de l’exposició
  • Cost: 300 €.
  • Durada: 2 setmanes.
  • Transport: A càrrec de l’entitat sol·licitant.
  • Inclou 50 quaderns didàctics de Com es fa un llibre? de forma gratuïta (0,40€ per cada quadern extra que es demane).
  • L’entitat sol·licitant ha de lliurar una còpia del material de promoció de l’activitat on haurà de constar el logotip de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. El podeu descarregar ací.
  • L’entitat sol·licitant s’ha de comprometre a retornar el material cedit en perfectes condicions. Si no és així, haurà de refer el material fet malbé o deteriorat.
Taller didàctic
  • L’exposició es pot completar amb un taller, lúdic alhora que formatiu, dinamitzat per un professional relacionat amb el món del llibre que explica mitjançant jocs i activitats el procés comprés entre la creació de l’obra per part de l’escriptor o escriptora i la seua comercialització.
  • Aquest taller acompanya habitualment l’exposició «Com es fa un llibre?», tot i que es pot sol·licitar de manera independent.
  • La durada de cada sessió d’animació és de 45 minuts.