La campanya «Llegir en valencià» tornarà l’any que ve

L’organització ha decidit ajornar la iniciativa per la situació econòmica i social causada pel coronavirus

Totes les entitats implicades han reafirmat el seu suport a la campanya, que estava prevista per a juny i juliol amb la col·laboració dels diaris Levante-EMV i Información d’Alacant

La situació econòmica i social provocada per l’impacte de la COVID-19 en la societat valenciana durant els últims mesos ha sigut el motiu pel qual les entitats organitzadores de la campanya «Llegir en valencià», que enguany arribaria a la quinzena edició, han decidit ajornar-la. Quan la situació millore, es posarà de nou en marxa amb l’èxit, la professionalitat i la implicació social que requereix i que ha tingut des del seu inici, l’any 2006.

Una decisió dura però necessària
El director de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, l’entitat que impulsa la campanya des de fa quinze anys, Josep Antoni Fluixà, ha assegurat que «ha sigut una decisió dura i difícil, però necessària per les circumstàncies en què ens trobem en aquests moments».

Les entitats renoven la seua col·laboració
Les entitats públiques i privades implicades en la campanya –Consum, Caixa Popular, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, el Consell Valencià de Cultura, Escola Valenciana, la Universitat d’Alacant, la Diputació de València i la Generalitat Valenciana– han mostrat el seu suport i han confirmat la seua col·laboració per a impulsar la campanya quan es donen les condicions adequades.

La Fundació Bromera agraeix la comprensió de totes les entitats que col·laboren i fan possible «Llegir en valencià», i demana disculpes, comprensió i paciència als milers de lectors i lectores que cada any col·leccionen les seues històries. Així mateix, confia que entre tots i totes tornarem a posar en marxa l’activitat cultural del poble valencià amb tota la força que necessita.

«Llegir en valencià» és una campanya d’animació lectora que, des de fa més de catorze anys, fomenta la cultura i la lectura en la nostra llengua, i dona a conéixer els costums i les tradicions del poble valencià amb l’edició d’una col·lecció de llibres dirigida tant a lectors i lectores que ja estan habituats a llegir com als qui s’inicien en la lectura en valencià. En la pàgina web www.llegirenvalencia.org està disponible tota la informació sobre les campanyes impulsades per la Fundació Bromera en edicions anteriors.