El lliurament dels Premis Fundació Bromera al Foment de la Lectura 2021 s’ajorna a causa de la COVID-19

La gala, que estava prevista que s’emetera en directe el pròxim dissabte 6 de febrer a través de les xarxes socials, se celebrarà quan la situació sanitària ho permeta

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha decidit ajornar l’acte de lliurament dels Premis Fundació Bromera al Foment de la Lectura 2021, que estava previst per al dissabte 6 de febrer, a les 12 h, al Centre Cultural la Beneficència de València. La gala, que tenia previst celebrar-se en format virtual a través de les xarxes socials de la Fundació Bromera, s’ha vist afectada per les últimes restriccions de la COVID-19, que han obligat l’entitat a prendre la decisió de no seguir avant amb l’organització dels premis fins que les condicions siguen favorables.

«La delicada situació sanitària actual requereix que totes les persones, entitats i col·lectius que organitzem actes culturals siguem responsables i prudents. És per això que hem decidit ajornar els premis», explica Rosa Mengual, directora de la Fundació Bromera. «Esperem poder anunciar prompte la nova data i que els premis es puguen impulsar amb l’èxit, el prestigi i la repercussió social que han tingut des del seu inici, l’any 2017», conclou.

Els Premis Fundació Bromera al Foment de la Lectura reconeixen enguany la trajectòria del poeta Marc Granell i el treball a favor de la lectura i la llengua de l’Associació Cívica per la Llengua El Tempir i del CEIP Garganes-Foieta d’Altea. Els guardons, impulsats per la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, distingeixen aquelles persones i institucions o iniciatives que, gràcies al seu impuls vital, representen els valors i els objectius que promou l’entitat, com ara el foment de la lectura i la difusió del valencià.

A més, amb motiu de la cinquena edició dels premis, s’ha editat un llibre que conté un perfil i una entrevista de Marc Granell realitzada pel crític literari Francesc Calafat i dos reportatges: un sobre El Tempir, realitzat per Tudi Torró, membre de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i un altre sobre el centre educatiu Garganes-Foieta, escrit per la docent Paqui Cano.

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura és una entitat de caràcter cultural i sense ànim de lucre que té com a finalitat principal la promoció de la lectura, especialment la literària i formativa, entre tots els sectors de la societat en general, però amb una atenció específica cap a la població no alfabetitzada en valencià i el públic infantil i juvenil, amb l’elaboració de recursos i formació per als mediadors (bibliotecaris, professorat, etc.).