L’hort com a espai de lectura i esplai

El CEIP Tirant lo Blanc d’Alzira va guanyar el 2020 el segon guardó del Premi d’Experiències de Foment de la Lectura «Ciutat d’Alzira» amb el projecte «Fullejant entre fulles»

La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira i la Fundació Bromera van atorgar, el novembre de 2020, el segon guardó del Premi d’Experiències de Foment de la Lectura «Ciutat d’Alzira» al projecte «Fullejant entre fulles», presentat pel CEIP Tirant lo Blanc d’Alzira, que utilitza l’hort del centre per a fomentar la lectura i promoure la consciència mediambiental.

El principal objectiu de «Fullejant entre fulles», on estan implicats el claustre, les famílies i tot l’alumnat d’infantil i primària del col·legi, és “obrir” l’aula mediambiental com a espai per a gaudir i evadir-se utilitzant la lectura. Es tracta d’una iniciativa que naix, segons els impulsors, d’una doble necessitat: «d’una banda, el foment de la lectura, i de l’altra, l’aprofitament d’un espai únic com és l’aula mediambiental i altres espais del centre que no siguen l’aula en si».

Una de les activitats del projecte és «Sense por, naturalment», que es va dur a terme la setmana de Tots Sants. Durant aquesta, l’hort es va decorar amb rates penades, de peluix i de paper, i llibres. Allí, l’alumnat va escoltar contes relacionats amb aquest mamífer. La finalitat era apropar als menuts i menudes la importància de la conservació d’espècies de forma divertida i amena.

Una altra activitat interessant és «Tirant de la llengua». Al llarg del curs, els docents van treballar en els diferents nivells diverses activitats relacionades amb l’àmbit lingüístic i comunicatiu: embarbussaments sobre els codonys i la recepta del codonyat durant la tardor; poemes de l’hort i dels colors per primavera; fitxes sobre tècniques botàniques; cançons, dites i refranys, i moltes altres.