Contes en vídeo per a motivar l’alumnat a llegir durant el confinament

El CEIP Lluís Vives d’Ontinyent ha guanyat el XV Premi d’Experiències de Foment de la Lectura Ciutat d’Alzira amb el projecte «Contes que volen i altres històries»

El CEIP Lluís Vives va ser el primer centre d’ensenyament en valencià d’Ontinyent i un dels primers del País Valencià. El seu professorat considera l’animació lectora un eix fonamental en el procés d’ensenyament i aprenentatge. Potser per això han aconseguit que els dies de préstec de la biblioteca siguen els més esperats per tot l’alumnat. Els encanta, segons conta el claustre, anar amb el seu carret i triar un llibre per a gaudir de la lectura. Quan va arribar el confinament, el centre va decidir posar en marxa, amb la col·laboració de les famílies, una sèrie d’activitats per a seguir motivant els xiquets i les xiquetes a llegir, encara que fora a distància.

Una d’aquestes van ser els «Contes per telèfon», inspirats en el llibre homònim de Gianni Rodari. En un primer moment, els mestres gravaven un conte i l’enviaven als alumnes per telèfon. Després, van decidir que cada alumne i alumna gravara un conte i el compartira amb els companys i companyes. D’aquesta manera es mantenien units, encara que hi haguera distància.

Els «Contes de balcó a balcó» van ser una altra de les iniciatives. Per tal de celebrar el Dia del Llibre de manera especial a casa, els docents van inventar el personatge «Súper Cuenti», el superpoder del qual era enviar contes de balcó a balcó. Així, van fer arribar als xiquets i xiquetes un vídeo per a motivar-los a escriure i contar un conte. A partir d’aquest, l’alumnat va començar a enviar vídeos explicant contes.

El CEIP Lluís Vives d’Ontinyent ha aconseguit el primer guardó del XV Premi d’Experiències de Foment de la Lectura Ciutat d’Alzira, dotat amb 800 euros, amb el projecte «Contes que volen i altres històries», que inclou les experiències detallades en aquest article. El reconeixement ha sigut impulsat, un any més, per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira en col·laboració amb la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura.