La FBFL llança el primer cicle de vídeos sobre salut mental i literatura.

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura llança una nova campanya de vídeos amb alguns dels autors més rellevants de la literatura.

Aquest dilluns la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha llançat una nova campanya anomenada «Aprenem amb la mirada» on tracten temes de salut mental i literatura. La campanya està composta per un cicle de quatre vídeos que pots trobar al seu canal de YouTube, on conversen amb autors i autores de la nostra literatura sobre les seues obres i els seus personatges.

A través d’aquestes converses, coneixeràs el procés creatiu d’algunes de les obres que han escrit aquests autors i autores; analitzen llibres que tracten la salut mental, i fan visibles qüestions com els trastorns de conducta, l’assetjament, les addiccions a les noves tecnologies, la resiliència o l’autoestima. Cada qüestió a tractar està relacionada amb una o més obres de l’autor o autora seleccionat per a cada qüestió.

La primera conversa es amb Pasqual Alapont, on és parla d’un tema que tracta a moltes de les seues novel·les, els trastorns de conducta. Pasqual és un reconegut escriptor de literatura infantil i juvenil. Ha compaginat el món del llibre amb el teatre, on ha exercit d’editor, traductor, guionista i dramaturg. Ha publicat més d’un centenar de lectures i és especialment conegut per les seues obres infantils i juvenils, que han esdevingut autèntics èxits de vendes.

Muriel Villanueva, és la segona autora que participa en aquest cicle de vídeos. Amb ella es tracta el tema de l’assetjament, un tema molt recurrent a les seues obres literàries que tracta des de diferents perspectives. Muriel és autora de més de trenta obres literàries per a totes les edats, incloent-hi novel·les, llibres de contes, poemaris, obres de teatre i curtmetratges cinematogràfics, a més de publicacions breus en antologies i en línia.

Tan la conversa de Muriel com la de Pasqual, foren publicades el passat dilluns 12 de febrer. Les altres dos converses restants, es publicaran una per setmana. El dilluns dia 19 de febrer, es llançarà el tercer vídeo d’aquest cicle on es tracta el tema de les addiccions a les noves tecnologies amb Enric Senabre, un referent literari en aquestes matèries. Enric és professor d’Ètica i Filosofia. Ha rebut diversos premis d’innovació educativa i ha publicat nombrosos títols de divulgació filosòfica adreçats als joves, així com diverses novel·les.

L’última conversa, amb la que es tancarà aquest primer cicle vídeos de la campanya «Aprenem amb la mirada», i que podràs trobar al canal de YouTube de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura l’últim dilluns del més, el 26 de febrer. En aquesta ocasió, es tractaran els temes de l’autoestima i la resiliència, dos paraules que defineixen els personatges de l’univers literari de Raquel Ricart. Aquesta escriptora que ha conreat diversos gèneres literaris. Ha publicat textos dramàtics, novel·les d’adults, novel·les juvenils i alguns relats, entre altres.

Aquest cicle de vídeos, va dirigit a tot tipus de públics, des de professionals del mon de la biblioteca o llibreries, fins al públic general. Amb aquest vídeos podràs conèixer diferents obres literàries, les quals un o més dels seues personatges pateixen o conviuen amb les problemàtiques de salut mental més actuals.

Ens trobem en un moment en què la sensibilitat i la comprensió de les malalties mentals són més importants que mai. Amb aquesta campanya, es vol contribuir a obrir converses, a trencar estigmes i a oferir recursos per a aquells que pateixen o coneixen algú que pateix un problema de salut mental, a demés de ser una oportunitat única per a conèixer els processos creatius i de documentació que utilitzen els autors i les autores per a abordar aquests temes en les seves obres literàries.