La Fundació Bromera i Edicions Bromera posen en marxa una campanya per a reivindicar el valor dels llibres

La iniciativa anima a reconéixer el treball de les persones que fan possible la creació cultural

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura col•labora amb Edicions Bromera per a posar en marxa una campanya de sensibilització per a fer visible el valor del llibre com a producció cultural, fruit de la conjunció del treball i la creativitat de moltes persones: autors i autores, editorials, distribuïdores, llibreries… tots junts fan possible la construcció d’un imaginari cultural i literari.

En aquests dies de confinament a casa a causa de la crisi sanitària, les diferents manifestacions de la cultura –llibres, pel•lícules, música, cançons…– ens ajuden molt a superar la situació. Ara bé, algunes iniciatives solidàries que permeten un accés fàcil i gratuït a una part de creacions educatives i culturals, han de conviure amb la idea que la cultura té un valor i uns propietaris, que el treball i les idees de les persones implicades en la creació dels llibres s’ha de retribuir, i que els seus drets no es poden vulnerar impunement.

Per això, des de hui, i durant les pròximes setmanes, Bromera i la Fundació conviden els ciutadans i agents culturals a implicar-se en la campanya El valor dels llibres. Cada setmana es llançaran una sèrie de vídeos protagonitzats per persones conegudes, però també persones anònimes vinculades al món del llibre, que ens recordaran el valor dels llibres i la cultura.

A més, la Fundació Bromera aportarà i difondrà una sèrie de materials educatius per a donar a conéixer a menuts i grans el procés de creació dels llibres i les persones que els fan possibles. Entre ells, cal destacar l’exposició Com es fa un llibre? que estarà disponible en obert de manera digital i el joc digital Què saps de Com es fa un llibre? L’exposició explica el procés que es dona des que l’autor o autora tecleja a l’ordinador l’última frase de l’obra fins que aquesta arriba a les mans del públic, completament editada, i mostra la gent que hi participa.

D’altra banda, quan acabe la situació de confinament a casa, l’exposició –formada per setze panells enrotllables amb il•lustracions de Fran Parreño–, estarà disponible per a ser exhibida en biblioteques, centres educatius, centres culturals… L’entitat interessada només haurà de sol•licitar-la a la Fundació Bromera. Cal afegir que la mostra es completa amb un seguit de propostes didàctiques –també descarregables en PDF-, per a treballar a l’aula o a casa, a més dels quaderns didàctics Com es fa un llibre?, que mostren d’una manera senzilla el recorregut pel procés de creació d’un llibre.

Més informació: