Dia del Llibre Infantil i Juvenil

Des de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura volem contribuir a celebrar, en esta ocasió especial des de casa, les festivitats literàries del mes d’abril tal com es mereixen.

És per això, que vos suggerim activitats concretes que podeu organitzar a casa amb la participació de tota la família, així com també els amics i amigues, companys de treball i companys de classe que ens estos dies tenim més a prop que mai per les vídeo conferències i xarxes socials. Trieu les que més vos agraden i decidiu quines posareu en marxa!

Ací en teniu alguns exemples:

• Trieu un eslògan i dibuixeu un cartell sobre la importància de la lectura. Pengeu-lo al balcó, la finestra o en un lloc visible de la casa. Aprofiteu les xarxes socials per fer-ne difusió i animar als vostres familiars i amics a celebrar el dia del llibre a casa. Per exemple un eslògan podria ser: Llegir, viure, somiar!
  • Decoreu a casa un racó literari. Decidiu en quin espai és més adient i munteu una exposició de llibres, àlbums il·lustrats i altres elements decoratius vinculats a efemèrides literàries del mes d’abril.
  • Recomaneu llibres. Trieu de l’exposició un llibre i presenteu-lo a la resta de membres de la família. Recordeu començar dient el títol del llibre i explicar perquè el recomaneu i a qui penseu que li agradarà. També podeu gravar la recomanació i compartir-la amb els vostres amics o familiars. Animeu-los a fer el mateix i omplim les xarxes de llibres.
  • Poseu en marxa un club de lectura en família. Trieu un llibre i llegiu-lo al mateix temps. Concreteu un dia i una hora i intercanvieu opinions sobre el que heu llegit. Podeu triar llibres segons l’edat dels participants. També podeu muntar el club de lectura amb els amics i amigues de classe.

No oblideu compartir amb nosaltres totes les activitats que organitzeu a casa per commemorar el dia del llibre etiquetant-nos a les xarxes socials. Entre tots i totes omplirem les xarxes de llibres!

Si encara no ho has fet, dona-li a m’agrada al nostre Facebook i estaràs al dia de tot el que fem.