Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira es lliuren el divendres 8 de novembre

Carles Alberola, Rosa Maria Colom, Francesc Gisbert i Canizales són els guanyadors i guanyadores de les modalitats de Teatre, Narrativa Juvenil, Narrativa Infantil i Àlbum Il·lustrat, respectivament

L’Ajuntament d’Alzira i Bromera lliuren aquest divendres els Premis Literaris Ciutat d’Alzira en el transcurs del tradicional sopar literari a la Sala Rex Natura a partir de les 20.30 h. L’acte estarà amenitzat pels humoristes Eugeni Alemany i Maria Juan, i comptarà amb l’actuació musical de la Colla les Raboses d’Alzira.

El veredicte del XIV Premi de Teatre Ciutat d’Alzira Palanca i Roca, dotat amb 6.000 euros, es va anunciar el 25 d’octubre. El reconegut dramaturg Carles Alberola n’ha estat el guanyador en aquesta ocasió amb l’obra Perquè t’estime, que si no…, una comèdia sobre l’erosió que el pas del temps provoca en les relacions de parella.

El passat divendres, 31 d’octubre, es va desvetllar també la decisió del jurat del XXIV Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil (16.000 euros), el XXIV Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre (3.000 euros) i el IV Premi Internacional d’Àlbum Il·lustrat Enric Solbes (6.000 euros). El premi de narrativa juvenil ha estat per a Coppelius, de l’escriptora mallorquina Rosa Maria Colom, autora de llibres com Divendres 13 o La perversa caputxeta.

Pel que fa a narrativa infantil, el premi se l’ha emportat 5 x 5, de l’autor alcoià Francesc Gisbert, amb vora quaranta obres publicades i president de la Coordinadora Alcoià i Comtat pel Valencià.

Per últim, l’artista colombià Canizales ha resultat el vencedor en la modalitat d’àlbum il·lustrat amb Monstre verd. Resident a Mallorca, l’autor s’ha especialitzat en la il·lustració de llibres infantils. A més, el contacontes Blai Senabre i la il·lustradora Anna Font n’han resultat finalistes amb La cabra Serafina.

Les obres guardonades en la resta de modalitats –novel·la, divulgació científica, assaig i poesia– es proclamaran aquest divendres durant el sopar de lliurament dels premis i seran publicades per Bromera.