La Fundació Bromera premia la redacció d’articles sobre la importància de la lectura

Els participants poden guanyar fins a 500 euros i tenen fins al 28 d’octubre per a enviar els textos, que podran ser inèdits o publicats en mitjans digitals o impresos

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura convoca una nova edició del Premi Llegir per a estimular la creació d’articles sobre la importància de la lectura. Amb aquest premi, es pretén fomentar la creació i la difusió d’articles que impulsen la lectura, en facen una defensa justificada o aporten elements de reflexió sobre els llibres i la cultura impresa.

La convocatòria serà oberta a tot aquell que hi estiga interessat. Podran optar-hi textos inèdits i articles publicats durant els anys 2017 i 2018 (en diaris, revistes, blogs, pàgines web o llibres). En quedarà exclosa la crítica literària.

Els articles hauran de tenir una extensió màxima de 3.500 caràcters amb espais inclosos i es valorarà especialment que l’article estiga escrit en valencià o que faça referència a la lectura en valencià. Només se n’admetrà un màxim de 10 per participant. De tots els presentats, se seleccionaran tres guanyadors, amb la dotació següent: un primer premi de 500 euros, un segon de 300 i un tercer de 200.

Els textos s’hauran d’enviar per correu electrònic a l’adreça lectura@fundaciobromera.org. En l’assumpte s’haurà d’indicar «Premi Llegir 2019» i, en el cos del missatge, nom, cognoms, adreça i telèfon de contacte. També es podran enviar per correu postal a l’adreça següent: Fundació Bromera per al Foment de la Lectura (Premi Llegir 2019), apartat de correus 355.

Els treballs inèdits es poden presentar sota pseudònim; en aquest cas, s’hi haurà d’adjuntar la plica corresponent. En el cas d’articles ja publicats, s’hi haurà d’incloure el nom del mitjà en què va ser publicat, la data de publicació i una còpia de l’article.

El termini de presentació d’articles es tancarà el 28 d’octubre de 2019. Els guanyadors i guanyadores s’anunciaran la primera quinzena de desembre.