El CEIP Lluís Vives d’Ontinyent i el CEIP Tirant lo Blanc d’Alzira guanyen els XV Premis d’Experiències de Foment de la Lectura «Ciutat d’Alzira»

El jurat ha considerat atorgar també dues mencions especials a les docents Begonya Soler Soriano i Ana Isabel del Fresno

El CEIP Lluís Vives d’Ontinyent ha aconseguit el primer guardó del XV Premi d’Experiències de Foment de la Lectura «Ciutat d’Alzira», dotat amb 800 euros, amb el projecte «Contes que volen i altres històries». El segon, dotat amb 600, ha sigut per al CEIP Tirant lo Blanc d’Alzira, que ha presentat el treball «Fullejant entre fulles».

A més, enguany hi ha hagut dues mencions especials per a les experiències «Llegir sense majúscules» i «La Champions Llig, duel de titans i booktrailer», presentades per Begonya Soler Soriano (IES Hort de Feliu) i Ana Isabel del Fresno (CEIP Ausiàs March de la Vall d’Uixó), respectivament.

El certamen ha sigut impulsat, un any més, per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira en col·laboració amb la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. Podien optar al premi totes les experiències que descrigueren activitats que consciencien la població de la necessitat de llegir i que, al mateix temps, suggeriren estratègies, jocs i activitats capaços de difondre el plaer de la lectura.

Per la seua part, la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Alzira ha atorgat el XXI Premi d’Experiències d’Innovació Educativa en la categoria d’Educació Infantil i Primària al treball titulat «Educar en valors: per un cor solidari», del CEIP Alborxí d’Alzira.

En la modalitat d’Educació Secundària, el jurat ha concedit un guardó compartit a les experiències «I si les coses no foren com sempre ens han contat?», realitzat pel Xúquer CE d’Alzira, i «Jugamos para aprender y aprendemos para jugar», del CIPFP Luis Suñer d’Alzira.

Per últim, en la d’Educació Especial, EPA i Ensenyaments Especialitzats, el premi ha sigut per al CEE Miquel Burguera de Sueca per «Espais i fortaleses. Projecte inclusiu i solidari». A més, l’Ajuntament d’Alzira ha considerat lliurar una menció especial al projecte «Cartes per als malalts de coronavirus» del CPFPA Enric Valor d’Alzira.

El regidor de Cultura, Alfred Aranda; la responsable de la Biblioteca d’Alzira, Asun Perepérez, i la directora de la Fundació Bromera, Rosa Mengual, van visitar la setmana passada alguns dels centres guanyadors per a fer-los entrega dels diplomes.