Una exposició per a fomentar la lectura en els joves

La mostra, titulada «Vacuna’t amb la lectura», conté les vinyetes del còmic homònim que han realitzat Pasqual Alapont i Xulia de Vicente per a la campanya «Llegim? 8-12 anys»

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura i la Fundació FULL, amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, han dissenyat l’exposició «Vacuna’t amb la lectura», formada per les vinyetes del còmic homònim realitzat per l’escriptor Pasqual Alapont i l’artista Xulia de Vicente per a la campanya «Llegim? 8-12 anys».

La mostra està integrada per setze panells enrotllables de 100 x 200 cm. La cessió és gratuïta durant quinze dies i està adreçada a centres culturals, biblioteques, ajuntaments i centres educatius. A més, les entitats que la lloguen rebran 50 exemplars de la revista Llegim?, que conté el còmic i un conjunt d’articles amb consells pràctics per a fomentar la lectura en família.

Per tal de sol·licitar la cessió o consultar-ne la disponibilitat, s’ha d’enviar un correu electrònic a l’adreça llegim@fundaciobromera.org. L’entitat sol·licitant s’ha de fer càrrec del transport, tant d’anada com de tornada, i s’ha de comprometre a tornar el material cedit en perfectes condicions. Si no és així, haurà de refer el material fet malbé o deteriorat.

«Llegim? 8-12 anys» és una campanya per a motivar la lectura en família i esdevé la continuació de la col·laboració iniciada per la Fundació Bromera i la Fundació FULL en 2019. El projecte forma part del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL) 2017-2020.

La campanya compta amb un espai web propi (www.llegim.org) on hi ha vídeos amb consells de famílies lectores i professionals del món cultural, recomanacions de llibres per a cada edat i fitxes amb activitats pràctiques per a realitzar en família, entre altres recursos. Una de les accions més ambicioses de «Llegim? 8-12 anys» és l’enviament de més de 110.000 exemplars de la revista Llegim? a l’alumnat de 5é i 6é de Primària de tots els centres educatius valencians.