El Premi Malva Alzira busca el millor poema satíric d’un llibret de falla

El termini per a participar en el certamen, dotat amb 300 euros de premi, finalitza el 10 de febrer

L’Associació cultural Falla Plaça Malva d’Alzira convoca la tretzena edició del Premi Malva al millor poema satíric publicat en un llibret de falla de qualsevol comissió fallera de la Comunitat Valenciana. L’objectiu d’aquesta iniciativa és fomentar aquest tipus de poesia als llibres de les comissions falleres, ja que la ironia, la crítica o la sàtira són aspectes que han estat sempre molt vinculats al món de les falles.

Els poemes han de ser originals, estar escrits en valencià i tindre una extensió mínima de 14 versos i màxima de 50. Les obres que opten al premi han d’acreditar que es publiquen en un llibret de falla durant l’exercici 2018-2019. El termini per a presentar els treballs finalitza el 10 de febrer i els interessats poden consultar les bases a la pàgina web www.lletresfalleres.info.

Hi haurà un únic premi dotat amb 300 euros, dels quals 150 seran per a l’autor o autora del poema. La comissió fallera que el publica rebrà els 150 euros restants i, a més, un diploma acreditatiu i un estendard. Els poemes que opten al premi es poden presentar per correu electrònic a les adreces: premimalvaalzira@lletresfalleres.info o culturafallamalva@gmail.com.

Per a fer efectiu el premi caldrà presentar un exemplar del llibret de falla on s’hi publique el poema guanyador. Cada falla pot presentar tants poemes com desitge, siguen o no del mateix autor. L’acte d’entrega dels diplomes tindrà lloc el dia de la Festa de les Lletres Falleres, una vegada passades les falles, i es comunicarà amb antelació a tots els participants.