Premis al foment de la lectura

Reconéixer les persones i entitats que treballen per la difusió del llibre i la lectura en llengua pròpia, estimular la publicació d’articles sobre la importància de llegir en valencià i potenciar les actuacions en benefici del foment de l’hàbit lector en la societat, són tres dels objectius dels guardons que impulsem des de la Fundació Bromera
Premi Fundació Bromera al Foment de la Lectura

– Persones i entitats

Premi Fundació Bromera al Foment de la Lectura

Aquest reconeixement distingeix aquelles persones i entitats que, gràcies al seu impuls vital, representen els valors i els objectius que promou l’entitat sense ànim de lucre, com ara el foment de la lectura i l’ús del valencià.

En la gala de lliurament del premi, que se celebra el primer divendres de febrer, es fa entrega d’un guardó individual i un altre de col·lectiu per les respectives contribucions en la difusió i l’extensió de la cultura del llibre i de la lectura. El guardó que es lliura és una delicada escultura que evoca la sensació de llibertat que ens aporta la lectura.

Amb motiu de la celebració del premi, la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura edita dues entrevistes en forma de llibre en les quals s’inclouen també els perfils i una galeria fotogràfica de la trajectòria dels premiats i premiades.

GUARDONS ANYS ANTERIORS:
Modalitat individual
2017: Rosa Serrano
2018: Mercé Viana
2019: Carme Miquel
Modalitat col·lectiva
2018: CEIP Mas d’Escoto
2019: Poefesta

Mostrar fotos

Premi Llegir

– Articles

Premi Llegir

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura convoca anualment el Premi Llegir per a estimular la publicació d’articles sobre la importància de la lectura. Amb aquesta convocatòria es pretén fomentar la creació i la difusió d’articles que impulsen la lectura, en facen una defensa justificada o aporten elements de reflexió sobre els llibres i la cultura impresa.

Bases 2019

De tots els articles presentats, se seleccionen tres premis que compten amb la dotació següent:
Primer premi: 500 euros
Segon premi: 300 euros
Tercer premi: 200 euros

El termini de presentació dels articles es tanca al finals d’octubre i els premis es lliuren la segona quinzena de novembre.

Articles guanyadors

Premi d’Experiències de Foment de la Lectura

– Activitats

Premi d’Experiències de Foment de la Lectura

La Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira i la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura convoquen, des de l’any 2005, el Premi d’Experiències de Foment de la Lectura «Ciutat d’Alzira».

El premi té per objectiu potenciar les diverses actuacions que s’estan portant a terme per a fomentar i consolidar l’hàbit lector; per tant, poden optar al premi totes les experiències que descriguen activitats que consciencien la població de la necessitat de llegir i que, al mateix temps, suggerisquen estratègies, activitats i jocs capaços de difondre el plaer de la lectura.

De totes les experiències presentades, se seleccionen dos premis, que compten amb la dotació següent:
Primer premi: 800 euros
Segon premi: 600 euros