Vídeos per a impulsar la creació de clubs de lectura

La Fundació Bromera ha gravat vuit vídeos, protagonitzats per la comunicadora Irene Rodrigo, on es donen consells sobre com coordinar i dinamitzar les reunions dels clubs

Un club de lectura és un punt de trobada, un diàleg entre un grup de persones que lligen al mateix temps un llibre i que es reuneixen periòdicament per a comentar-lo. Els avantatges d’aquests grups són molts i diversos: ens ensenyen a llegir «entre línies», a descobrir un mateix llibre des de diferents perspectives, a millorar la nostra competència lectora i l’expressió oral, o a conéixer noves obres, gèneres i temàtiques, entre altres.

Amb l’objectiu d’impulsar la creació i la dinamització d’aquests grups lectors, la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura va posar en marxa el mes de maig la campanya «Clubs de lectura. Entre línies», que s’ha completat ara amb la gravació d’un recull de vídeos amb estratègies i consells pràctics perquè qualsevol persona puga iniciar un club de lectura.

En total, s’han enregistrat vuit vídeos, d’entre un i tres minuts de durada, protagonitzats per la comunicadora Irene Rodrigo. Els ingredients dels clubs de lectura, la primera reunió, com preparar les sessions, quins llibres llegir, com organitzar la visita d’un autor o autora, o els clubs de lectura a les xarxes socials són algunes de les qüestions que s’hi tracten. Els vídeos es poden veure al canal de YouTube de la Fundació Bromera i a l’espai web de la campanya (www.clubdelecturaenvalencia.org).

Al web també hi ha materials en format digital que els coordinadors i coordinadores poden descarregar i utilitzar directament per a les reunions dels clubs. Pròximament, l’entitat hi penjarà també, en format vídeo, les conferències i els tallers de les jornades que va organitzar en els mesos de setembre i desembre, a les quals van assistir prop de 200 persones.

Així mateix, la Fundació Bromera ofereix a totes aquelles persones que coordinen un club de lectura, o que s’animen a fer-ho, assessorament personalitzat i gratuït per a guiar-les tant en el moment de triar els títols com a l’hora de desenvolupar les sessions.