Rosa Mengual, nova directora de la Fundació Bromera

La coordinadora d’activitats pren el relleu de Josep Antoni Fluixà, qui ostentava el càrrec des de gener del 2002

Rosa Mengual assumeix la direcció de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura i substitueix així Josep Antoni Fluixà, qui ha exercit de director des de gener de l’any 2002. Rosa ha estat al capdavant de la coordinació de les activitats de l’entitat sense ànim de lucre durant més de quinze anys.

La nova directora s’ha mostrat il·lusionada amb el càrrec: «Continuaré treballant de valent per tal de consolidar la faena ben feta per l’amic i estimat Josep Antoni Fluixà». També ha confessat que ocupar el lloc de Fluixà –qui ha decidit deixar el càrrec per a fer un traspàs generacional i poder centrar-se en projectes personals– li provoca «un sentiment de responsabilitat molt elevat». A més, ha declarat que dedicarà tots els seus esforços a «superar els reptes que estiguen per vindre i a explorar diferents possibilitats per tal d’aconseguir augmentar, encara més, la visibilitat, l’ambició i la repercussió de la Fundació Bromera dins del món del llibre i la lectura».

Rosa Mengual (Alzira, 1981) és diplomada en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de València i màster en Promoció de la Lectura per la Universitat d’Alcalà i la Fundación Germán Sánchez Ruipérez. És membre col·legiat del Col·legi Oficial de Bibliotecaris de la Comunitat Valenciana, ha exercit de jurat en diversos certàmens literaris, com el Premi Internacional Enric Solbes d’Àlbum Il·lustrat Consorci Ribera i Valldigna o el Premio Algar de Cuentos Infantiles i, des del 2008 col·labora periòdicament amb revistes literàries com L’Illa. A més, és membre de la comissió executiva del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (CLIJCAT) i imparteix cursos i tallers formatius vinculats a la lectura.

Rosa Mengual n’assumeix la direcció en el moment del llançament de la campanya d’animació lectora «Llegim?», dirigida a famílies de xiquets i xiquetes d’entre 8 i 12 anys amb l’objectiu fer de la lectura una activitat d’oci familiar. Un altre repte imminent al qual s’enfronta és el reforç de la campanya «Llegir en valencià», la qual coordina des del 2004, així com l’organització de cursos i jornades formatives dirigides a professionals del món de les biblioteques, centres educatius i altres sectors culturals vinculats a la promoció de la lectura.

La Fundació
La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura és una entitat de caràcter cultural i sense ànim de lucre que té com a finalitat principal el foment de la lectura, especialment la literària i formativa, entre tots els sectors de la societat en general, però amb una atenció específica cap a la població infantil i juvenil, i el món de la cultura i l’ensenyament.