Pilar Alfonso guanya el Premi Llegir 2020

Neus Talavera, professora de Valencià del CPFPA Enric Valor de Xirivella, ha aconseguit el segon guardó, i l’escriptor Enric Senabre, el tercer, en una edició amb rècord de participació

«Has pensat mai què faries amb els teus llibres si, inesperadament, algú t’anunciara que et queden cinc mesos de vida?». Així comença «Q i la biblioteca final», l’article guanyador del Premi Llegir 2020 (dotat amb 500 €). L’autora és Pilar Alfonso Escuder, professora de Cultura audiovisual i de Valencià de l’IES Lluís Vives de València, qui defensa, en el text, que «Rellegir és abraçar».

El jurat –format per Cristina Marqués Ferrer, Maria Viu Rodríguez, Beatriz Martínez Martí i Míriam Salvador Corts– ha acordat per majoria destacar com a segon premi (dotat amb 300 €) «Els llibres, les millors drogues», de Neus Talavera Cases, professora de Valencià al CPFPA Enric Valor de Xirivella. En aquest, l’autora compara la capacitat que té la lectura de despertar tot tipus d’emocions i de fer-nos evadir de la realitat amb la que tenen els estupefaents.

El tercer premi (dotat amb 200 €) ha sigut per a l’escriptor Enric Senabre Carbonell, professor de Filosofia i Ètica a l’IES Ramon Llull de València, per «Llegir», en el qual fa referència a l’obra Errata, de George Steiner. Com explica Senabre en l’article, «la reivindicació de la lectura com una activitat personal, única, irrepetible és un dels temes que vertebra l’obra i guia el criteri hermenèutic que converteix aquesta activitat en una tasca acumulativa, comprensiva i autocorrectora».

Lliurament de premis
L’acte de lliurament tindrà lloc el dissabte 21 de novembre, a les 13.30 h, durant la cloenda de la 6a Trobada de Professorat de Valencià, que se celebrarà els dies 20 i 21 de novembre al Menador Espai Cultural de Castelló de la Plana. A més, enguany la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, entitat organitzadora del Premi Llegir, obsequiarà els assistents amb el llibre La importància de la lectura, que reuneix els articles guanyadors del Premi Llegir des de la primera edició fins a la del 2020.