Més de 100.000 xiquetes i xiquets rebran la revista ‘Llegim?’

La Fundació Bromera impulsa una nova edició de la campanya d’animació a la lectura en família «Llegim?» a través de les escoles i les biblioteques valencianes

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha fet arribar més de 100.000 exemplars de la revista Llegim? a l’alumnat matriculat en 2n i 3r de Primària de tots els centres educatius valencians, així com també a totes les biblioteques públiques valencianes.

Es tracta d’una publicació gratuïta de 32 pàgines amb la finalitat de fomentar la lectura gràcies a cançons conegudes per la xicalla. En esta nova edició, la revista inclou lletres de cançons infantils tan conegudes com ‘La Masereta’ de Dani Miquel, ‘Les gotetes d’aigua’ d’Aitana Ferrer o ‘Pataxula torna a salpar’ de Bertomeu. També trobem a la revista la lletra de cançons de Trobadorets, Trobaversos, Marcel el Marcià, El corral de la Pepeta i Ramonets. A més de poder llegir els textos de les cançons a les pàgines il·llustrades, també es poden escoltar, ja que en cada cas hi ha els codis QR que enllacen a les audicions de les peces musicals originals.

En la publicació apareixen també poemes de Fina Girbés i Maria Dolors Pellicer, i un còmic escrit per Teresa Broseta amb il·lustracions de Viv Campbell. La publicació es completa amb jocs i manualitats. A banda del contingut dirigit als menuts, al llarg de les pàgines podem consultar un bon grapat de consells pràctics i recursos digitals que animaran les famílies a cantar i ballar sense parar.

La campanya compta amb un espai web propi (www.llegim.org) on hi ha jocs, activitats i passatemps relacionats amb la música, la poesia i la lectura; recomanacions de llibres per edats; vídeos amb manualitats i consells per a fer en família.

Exposició

La campanya també ofereix la possibilitat de sol·licitar en préstec l’exposició «Llegim?», formada per 16 panells enrotllables (100 x 200 cm) que contenen les cançons, els poemes i el còmic inclosos en la revista. L’exposició se cedirà gratuïtament i les entitats que vulguen exhibir-la a les seues instal·lacions només es faran càrrec del transport. El lloguer de l’exposició inclou també una quantitat d’exemplars de la revista Llegim? per als visitants.

Esta cinquena edició de la campanya «Llegim?» amplia els continguts de les anteriors, dirigides a xiquets i xiquetes d’entre 0 i 12 anys. És una iniciativa que compta amb la col·laboració de la Conselleria de Cultura i Esport per a la realització d’activitats de foment de la lectura en l’àmbit familiar, amb la finalitat de motivar la lectura entre la població infantil i juvenil, i també les seues famílies que els ajuden a descobrir la lectura per plaer.

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, creada l’any 2001, és una entitat de caràcter cultural i sense ànim de lucre que té com a finalitat principal fomentar la lectura, especialment la literària i formativa, entre tots els sectors de la societat en general, però amb una atenció específica cap a la població infantil i juvenil, la cultura i l’educació.