La Fundació Bromera rep el Premi a la millor iniciativa de difusió cultural de l’AELC

El lliurament dels guardons va tindre lloc el passat divendres a l’Octubre CCC

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha sigut guardonada amb el Premi a la millor iniciativa de difusió cultural i de la literatura catalana dels Premis de la Crítica dels Escriptors Valencians, impulsats anualment per l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC). El lliurament es va celebrar el passat divendres, 10 de desembre, a les 19.30 hores, a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània (CCC).

A més del guardó de la Fundació Bromera, l’AELC va lliurar els guardons als millors llibres d’autors i autores valencians publicats en llengua catalana durant 2020 i 2021, en les modalitats d’assaig, literatura infantil, literatura juvenil, narrativa, poesia i teatre. A més, l’escriptor homenatjat va ser Enric Lluch, membre del Consell Assessor de la Fundació Bromera.

Així mateix, els llibres guanyadors de la XXXI edició han sigut De Warhol a @yodominguez. Mirar l’art i veure el món (Onada), de Pilar Alfonso Escuder; Cel de fang (Bromera), de Marc Granell; Prosceni blau (Onada), de Francesc Mompó; Hotel Fontana (Bromera), de Pau Alabajos; Poalet de versos (Bromera), de Maria Dolors Pellicer, i L’increïble assassinat d’Ausiàs March (Bromera), d’Anna Marí i Daniel Tormo.

En la XXX edició els escriptors i escriptores guardonats van ser Iban L. Llop per Serps i paisatges (Bromera); Víctor Labrado per Veus, la mar (Edicions 62); Gustau Muñoz per Corrents de fons (Lletra Impresa); Juli Disla, Patrícia Pardo, Xavier Puchades i Begoña Tena per Els nostres (Institut Valencià de Cultura); Maria Jesús Bolta per El cel és blau (Tàndem), i Pasqual Alapont per L’ombra del pare (Bromera). El premi difusió el va rebre el Casal Popular Tio Cuc d’Alacant i l’escriptor homenatjat va ser Miquel De Renzi.

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura és una entitat de caràcter cultural i sense ànim de lucre que té com a finalitat principal fomentar la lectura, especialment la literària i formativa, entre tots els sectors de la societat en general, però amb atenció específica a la població infantil i juvenil, la cultura i l’educació.