La Fundació Bromera promou la creació de més de 600 clubs de lectura en valencià

La campanya d’animació lectora «Clubs de lectura. Entre línies» ofereix recursos, formació i activitats per a motivar la creació i dinamització de clubs de lectura

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha enviat a totes les biblioteques i agències de lectura públiques de la Xarxa de Lectura Pública Valenciana el «Lot de coordinació», una caixa que inclou materials didàctics per a aprendre a posar en marxa i dinamitzar un club de lectura en valencià.

La caixa conté una guia pràctica amb consells, pautes i estratègies per a crear el club de lectura, preparar les sessions i saber com promocionar-lo. També inclou cartells, formularis d’inscripció, carnets i punts de llibre per a regalar als participants, entre altres. El lot es farà arribar a un total de més de 600 entitats, entre les quals hi ha centres de dia per a la tercera edat, centres de víctimes de violència de gènere, centres penitenciaris, centres de menors, centres d’ajuda a la drogodependència, centres de refugiats i centres ocupacionals per a persones amb diversitat funcional. Els objectius són promoure la igualtat d’oportunitats en l’accés al llibre, crear nous espais de lectura i fomentar la inclusió social.

La iniciativa està emmarcada dins de la campanya «Clubs de lectura. Entre línies», impulsada per la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura amb l’objectiu de motivar la creació i dinamització de clubs de lectura, principalment a les biblioteques, llibreries, Centres de Formació de Persones Adultes i altres entitats.

Espai web amb recursos
El projecte compta amb un espai web propi (www.clubdelecturaenvalencia.org), on aquelles persones que coordinen o vulguen moderar un club de lectura poden registrar-se per a rebre informació, materials i formació. El web disposa de vídeos amb consells pràctics per a coordinar un club de lectura, articles de foment lector sobre diversos temes i un bon grapat de materials didàctics que els usuaris i les usuàries poden descarregar i utilitzar directament a les reunions dels clubs. Així mateix, es poden visualitzar entrevistes a autors i autores de les #TrobadesEntreLínies.

Activitats per als clubs
La Fundació Bromera també ofereix formació i activitats per als clubs de lectura, com el cicle d’encontres amb escriptors i escriptores #TrobadesEntreLínies i el curs digital per a moderadors i moderadores #SeminariEntreLínies. Ambdós tindran lloc, en directe, a través del canal de YouTube i la pàgina de Facebook de la Fundació Bromera. Els programes es poden consultar en www.clubdelecturaenvalencia.org.