La Fundació Bromera organitza el #SeminariEntreLínies3

L’activitat, certificada pel COBDCV, tindrà lloc el 10, 17 i 24 de maig i es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube i la pàgina de Facebook de l’entitat

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha organitzat el #SeminariEntreLínies3, un cicle de formació en línia sobre clubs de lectura i foment lector adreçat a docents, biblioteques, llibreries i professionals del sector del llibre. L’activitat se celebrarà el 10, 17 i 24 de maig, de 17 a 18 hores, i es podrà seguir en directe a través del canal de YouTube i la pàgina de Facebook de l’entitat.

La matrícula és gratuïta. Les inscripcions es podran formalitzar fins al 6 de maig en la pàgina web www.clubdelecturaenvalencia.org (secció «Activitats»), on està disponible el programa del #SeminariEntreLínies3. Els professionals de les biblioteques que hi assistisquen rebran un certificat d’assistència del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV).

La primera sessió es titula «Els clubs de lectura per a prescriptors» i comptarà amb la participació de Marta Cava, diplomada en Biblioteconomia i Documentació. Des del 2015 treballa en l’àmbit de les biblioteques escolars. Coordina clubs de lectura, assessora biblioteques escolars i organitza sessions de prescripció lectora de literatura juvenil. Actualment, exerceix de bibliotecària a l’Institut Premià de Mar.

«Els laboratoris de lectura: espais de joc i descoberta literària» és el títol de la segona ponència del cicle, que impartirà Glòria Gorchs, bibliotecària especialitzada en literatura infantil i juvenil. És membre del Grup de treball de Biblioteques Infantils i Juvenils BibBotó (COBDC) i col·labora amb el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil i en diverses revistes de LIJ. Actualment, treballa a la Biblioteca Roca Umbert de Granollers.

El curs finalitzarà amb Anna Herráez, diplomada en Biblioteconomia i llicenciada en Documentació, que explicarà als assistents com «Dinamitzar la literatura infantil i juvenil». És la responsable del Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil (SDLIJ) de la Biblioteca Xavier Benguerel. Mediadora i formadora, coordina els grups de treball de les àrees infantils i juvenils de les Biblioteques de Barcelona.