La Fundació Bromera impulsa el Premi Llegir 2022

El certamen, que enguany compleix onze anys, té com a objectiu motivar la creació i difusió d’articles sobre la importància de la lectura

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha convocat l’onzena edició del Premi Llegir per a estimular la creació d’articles sobre la importància de la lectura. Amb aquest premi, es pretén fomentar la creació i la difusió d’articles que impulsen la lectura, en facen una defensa justificada o aporten elements de reflexió sobre els llibres i la cultura impresa.

La convocatòria està oberta a qualsevol persona interessada. Poden optar-hi textos inèdits i articles publicats durant els anys 2021 i 2022 (en diaris, revistes, blogs, pàgines web o llibres). En queda exclosa la crítica literària.

Els articles hauran de tindre una extensió màxima de 3.500 caràcters amb espais inclosos i es valorarà especialment que estiguen escrits en valencià o facen referència a la lectura en aquesta llengua. Només s’hi admetrà un màxim de quatre articles per participant. De tots els presentats, se seleccionaran tres premis que tindran la dotació següent: un primer premi de 500 euros, un segon de 300 i un tercer de 200.

El termini de presentació d’articles es tancarà el 30 de setembre de 2022. Els textos s’hauran d’enviar per correu electrònic a l’adreça contacte@fundaciobromera.org. En l’assumpte s’haurà d’indicar «Premi Llegir 2022» i, en el cos del missatge: nom, cognoms, adreça i telèfon de contacte. En el cas d’articles ja publicats, s’hi haurà d’incloure el nom del mitjà en què va ser publicat, la data de publicació i una còpia de l’article.

Els guanyadors i guanyadores s’anunciaran en el mes de novembre de 2022. Les bases es poden consultar ací.

L’article «Manifest per a un instant analògic», de l’escriptor i periodista Jovi Lozano-Seser, va ser el text guanyador del Premi Llegir 2021. President de la Mancomunitat Cultural de la Marina Alta (MACMA), és autor de diverses antologies de relats guanyadores de premis literaris.