La Fundació Bromera impulsa el Premi Llegir 2020

El certamen, que premia tant articles inèdits com aquells que ja han sigut publicats, té com a objectiu motivar la creació i difusió d’articles sobre la importància de la lectura

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura ha convocat la novena edició del Premi Llegir per estimular la creació d’articles sobre la importància de la lectura. Amb aquest premi, es pretén fomentar la creació i la difusió d’articles que impulsen la lectura, en facen una defensa justificada o aporten elements de reflexió sobre els llibres i la cultura impresa.

La convocatòria està oberta a tot aquell que hi estiga interessat. Poden optar-hi textos inèdits i articles publicats durant els anys 2019 i 2020 (en diaris, revistes, blogs, pàgines web o llibres). En queda exclosa la crítica literària.

Els articles hauran de tenir una extensió màxima de 3.500 caràcters amb espais inclosos i es valorarà especialment que l’article estiga escrit en valencià o que faça referència a la lectura en valencià. Només s’hi admetrà un màxim de 10 articles per participant. De tots els presentats, se seleccionaran tres premis que tindran la dotació següent: un primer premi de 500 euros, un segon de 300 i un tercer de 200.

Els textos s’hauran d’enviar per correu electrònic a l’adreça lectura@fundaciobromera.org. En l’assumpte s’haurà d’indicar «Premi Llegir 2020» i, en el cos del missatge: nom, cognoms, adreça i telèfon de contacte. També es podran enviar per correu postal a l’adreça següent: Fundació Bromera per al Foment de la Lectura (Premi Llegir 2020), apartat de correus 355.

Els treballs inèdits es poden presentar sota pseudònim; en aquest cas, s’hi haurà d’adjuntar la plica corresponent. En el cas d’articles ja publicats, s’hi haurà d’incloure el nom del mitjà en què va ser publicat, la data de publicació i una còpia de l’article.

El termini de presentació d’articles es tancarà el 30 de setembre de 2020. Els guanyadors i guanyadores s’anunciaran durant la segona quinzena de novembre.