La Fundació Bromera distribueix més de 8.000 cartells per a celebrar el Dia del Llibre

L’entitat també ha editat un quadern didàctic dedicat als aniversaris literaris de 2019 que conté recomanacions de llibres per cicles i activitats per a treballar a l’aula

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura posa en marxa, un any més, la campanya per a celebrar el 2 i el 23 d’abril, jornades que commemoren, respectivament, el Dia Internacional del Llibre Infantil i Juvenil i el Dia Internacional del Llibre i els Drets d’Autoria. Amb el lema «Mil i una històries per a somiar», l’entitat sense ànim de lucre ha imprés més de 8.000 cartells commemoratius –il·lustrats per l’artista valencià Fran Parreño–, i els ha distribuït entre els centres educatius i les llibreries i biblioteques de la Comunitat Valenciana i Catalunya.

Juntament amb el cartell, la Fundació Bromera ha preparat una guia didàctica dedicada als aniversaris literaris de 2019 amb l’objectiu d’aconseguir que aquestes festivitats se celebren arreu del món i que el públic lector conega els nostres autors i autores. Enguany, el quadern també es fa ressò de cites com el sis-cents aniversari de la mort de Sant Vicent Ferrer, personatge històric rellevant i autor clàssic de la nostra literatura medieval.

La guia, que enguany versa sobre la literatura fantàstica, està dirigida a xiquets i xiquetes de 8 a 12 anys. A més d’activitats didàctiques sobre els textos seleccionats i informació sobre el motiu de la celebració del Dia del Llibre arreu del món, el quadern conté recomanacions de llibres per cicles amb detall de l’autor, l’editorial i l’any d’edició, la qual cosa ajudarà els lectors i lectores a trobar els llibres a la biblioteca o a la llibreria i permetrà als docents i famílies treballar les activitats de la guia a l’aula o a casa.

El quadern didàctic, editat en PDF, s’ha enviat a les més de 17.000 persones que formen part del Club d’Amics de la Fundació Bromera. A més, es pot sol·licitar gratuïtament enviant un correu electrònic a l’adreça llegim@fundaciobromera.org.