L’Associació Cultural Falla Plaça Malva edita una guia didàctica dedicada al Museu Faller d’Alzira

El quadern, que es va presentar ahir, es repartirà a tots els xiquets i les xiquetes de 5é i 6é de Primària d’Alzira

El Museu Faller d’Alzira és el protagonista de la guia didàctica que ha editat enguany l’Associació Cultural Falla Plaça Malva amb el patrocini de l’Ajuntament d’Alzira i la col·laboració de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. Amb el títol de Museu dels destrellats, la guia proposa una manera entretinguda i didàctica de visitar aquest mostrari de la festa fallera.

La guia es va presentar ahir a Alzira en un acte on es van lliurar els guardons del XII Premi Malva Alzira de Poesia Infantil i Juvenil i que va comptar amb l’actuació de Rosana Mira, cofundadora de la companyia Engrata Teatre.

El quadern es repartirà a tots els xiquets de 5é i 6é de Primària a través de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Alzira, així com entre els qui visiten el museu. A més, es pot descarregar de forma gratuïta en la secció «Publicacions» del web de la Fundació Bromera.

Es tracta de la primera guia didàctica dedicada a un museu faller. Els seus autors, l’escriptor Josep Antoni Fluixà i l’artista Alba Fluixà, l’han dissenyada com un museu format per sales, cada una de les quals està dedicada a un aspecte de la societat valenciana (Etimologia i història; Falla i ninot indultat; El procés artístic: Llibret; Música; Gastronomia; Indumentària; Casal, exercici faller i dies de Falles, i Pirotècnica i professions implicades). A més, conté activitats artístiques i creatives.

El text reivindica la idea dels museus com a espais dinàmics on gaudir aprenent i rebutja la idea d’aquests com a depòsits d’obres d’art, asseguren els autors. Aquest en concret ofereix als assistents la possibilitat de descobrir la festa fallera en tots els seus vessants qualsevol dia de l’any.