L’Alcúdia impulsa un projecte per a fomentar l’intercanvi intergeneracional

«Iaieries» va ser finalista del XIV Premi d’Experiències de Foment de la Lectura, organitzat per l’Ajuntament d’Alzira amb la col·laboració de la Fundació Bromera

«Iaieries» és un espai de trobada entre iaios, iaies, mares, pares, fills i filles que es realitza de manera periòdica a la Biblioteca Municipal de l’Alcúdia, on participen tots els centres educatius d’Educació Primària de la localitat. Es tracta d’un projecte d’animació lectora que va nàixer l’any 2016 de la mà de Miquel Puig, mestre del CEIP Les Comes de l’Alcúdia, i del músic Dani Miquel amb la col·laboració de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de l’Alcúdia.

La iniciativa va resultar finalista en l’última convocatòria del Premi d’Experiències de Foment de la Lectura, organitzat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira amb la col·laboració de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. Aquest certamen té com a objectiu potenciar les diverses actuacions que s’estan portant a terme per a fomentar i consolidar l’hàbit lector.

L’activitat consisteix en intercanviar experiències entre els infants assistents i els adults narradors, que expliquen rondalles, anècdotes, embarbussaments, jocs, dites i refranys vinculats al calendari festiu. La iniciativa pretén «mantenir viva l’essència i el tarannà de la nostra identitat com a poble i fer esdevenir la paraula com a vincle d’unió intergeneracional», segons els seus coordinadors.

«Iaieries» compta amb un grup estable de iaios i iaies que preparen i realitzen les sessions. Una vegada cada dos mesos, sempre en dilluns de vesprada o de matí i en horari escolar, l’alumnat de primer de primària de cadascuna de les escoles de l’Alcúdia acudeix a la biblioteca per a participar en l’activitat, que està oberta a qualsevol persona interessada.