Ximena

Els habitants de Càgina, el país de la fantasia, estan perdent, a poc a poc, l’alegria. Els tres mags més grans ‒Ribobert, Reinalda i Aldara‒ constaten com cada dia hi ha més fades, nans i follets que no somriuen i que han perdut la il·lusió de viure. Per sort, la màgica Aldara troba la solució en un dels seus llibres antics. El primer pas és trobar en un bosc una famaga, meitat fada i meitat maga, acabada de nàixer. Però quan la troben, aquesta els comunica que també és necessari comptar amb la participació d’una xiqueta humana. Comença d’aquesta manera una trama àgil que es desenvolupa amb coherència fins al desenllaç final. Amb Ximena, Mercé Viana aconsegueix una vegada més un relat protagonitzat per personatges fantàstics que s’enfronten a les forces malignes i demostren el valor de la solidaritat i el compromís amb el benestar de la societat. Els dibuixos de David González, a tot color, i l’acurada edició potencien, encara més, uns dels millors llibres de l’autora.

TÍTOL Ximena
AUTORAMercé Viana