«Llegim?», una exposició per a motivar la lectura en família

La cessió de la mostra, formada per 12 panells enrotllables amb il·lustracions de Fran Parreño, és gratuïta i està adreçada a centres culturals, biblioteques i ajuntaments

La Fundació Bromera per al Foment de la Lectura i la Fundació FULL han dissenyat, amb la col·laboració de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, l’exposició «Llegim?», que proposa estratègies pràctiques i concretes per a fomentar la lectura a casa.

La mostra està integrada per 12 panells enrotllables amb il·lustracions de l’artista valencià Fran Parreño. La cessió, que es pot sol·licitar en el web www.llegim.org, és gratuïta durant 15 dies i està adreçada a centres culturals, biblioteques i ajuntaments.

Aquesta exposició forma part de «Llegim?», campanya per a motivar la lectura en família. El seu espai web ofereix vídeos amb contes, redolins, endevinalles i cançons en valencià, recomanacions de lectures per a xiquets i xiquetes entre 0 i 6 anys i estratègies per a fomentar l’hàbit lector a casa. A més, inclou una col·lecció de fitxes amb consells per a despertar el cuquet de la lectura en els més menuts, així com propostes d’activitats per a jugar amb la poesia, instruccions per a organitzar els llibres que tenim a casa o suggeriments per a triar llibres segons l’edat.

La secció multimèdia inclou, d’una banda, un apartat en què es poden veure i escoltar en valencià contes de primavera, estiu, tardor o hivern elaborats i narrats per Anna Ballester, Carles Cano, Elena Goig i Ramon Ródenas; així com endevinalles, redolins i cançons relacionades també amb les estacions de l’any. I d’altra banda, vídeos adreçats a famílies i docents en què s’explica per a què contem contes, com contar-ne, l’art de contar, qui conta i quins contes.

La campanya, que forma part del Pla Valencià de Foment del Llibre i la Lectura (PVFLL) 2017-2021, es va posar en marxa el passat mes d’octubre amb l’enviament d’un quadern amb consells pràctics per a motivar la lectura en família a tot l’alumnat matriculat en Segon Cicle d’Educació Infantil.