La Mostra Internacional de Cinema Educatiu arribarà a 30 pobles

El festival, que busca fomentar l’ús dels mitjans audiovisuals com a eina d’aprenentatge, se celebrarà del 8 al 23 de febrer baix el lema «Cap al seté somni»

La setena edició de la Mostra Internacional de Cinema Educatiu (MICE) tindrà lloc del 8 al 23 de febrer baix el lema «Cap al seté somni» i passarà per 30 pobles diferents. Es tracta d’un festival itinerant que recorre la Comunitat Valenciana per a oferir pel·lícules realitzades per alumnes de centres educatius, i busca fomentar l’ús dels mitjans audiovisuals per a aprendre.

L’associació Jordi El Mussol va posar en marxa aquesta activitat l’any 2013 motivada per la inquietud d’un mestre de primària aficionat al cinema, Josep Arbiol, amb experiència en el camp de l’educomunicació i presència en festivals internacionals.

Durant dues setmanes es programen projeccions escolars a les localitats participants i les anomenades «oficials», que són les que es presenten als Premis Audiovisuals MICE 2019. La programació començarà amb la gala d’inauguració que tindrà lloc a les 19 h al Palau de les Arts Reina Sofia de València i finalitzarà amb l’entrega dels premis a les 10 h al Teatre Romà de Sagunt.

Enguany les activitats de la mostra passaran per Castelló de la Plana, Vila-real, Sagunt, Estivella, Bonrepós i Mirambell, Aras de los Olmos, València, L’Eliana, Benetússer, Sueca, Benifaió, Biar, Pedreguer, Alacant, Callosa de Segura, Vilafranca, Borriol, Riba-roja de Túria, Alboraig, Algemesí, Agullent, Montserrat, Tavernes de la Valldigna, l’Alfàs del Pi, Sant Joan d’Alacant, Guardamar del Segura, Xirivella, Benicarló, Gandia i Torrent.

L’acte de presentació de la mostra va tindre lloc el passat mes de novembre i hi va participar el prestigiós dissenyador valencià Francis Montesinos, autor del cartell anunciador de MICE 2019.