El CEIP Lluís Vives d’Ontinyent fomenta la lectura i la inclusió educativa

El projecte «Ens agrada llegir» va ser el vencedor de l’última convocatòria del Premi d’Experiències de Foment de la Lectura, impulsat per l’Ajuntament d’Alzira amb el suport de la Fundació Bromera

«Ens agrada llegir» és el nom del projecte amb què el CEIP Lluís Vives d’Ontinyent va guanyar el XIV Premi d’Experiències de Foment de la Lectura, organitzat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira en col·laboració amb la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura. Es tracta d’una iniciativa amb una trajectòria consolidada que implica tota la comunitat educativa en el foment de la lectura i que aposta per la inclusió educativa i social.

Una de les activitats el centre du a terme des de fa molts anys és l’«Apadrinament lector». L’alumnat dels cursos superiors fa de «padrí» dels alumnes més xicotets. Cada padrí va a la biblioteca del centre, acompanyat del tutor o tutora, i tria un llibre adequat a l’edat del seu fillol o fillola. La lectura es dinamitza amb jocs com endevinalles, recitals de poemes o representacions teatrals, entre altres.

Una vegada posat en marxa l’apadrinament, els padrins i padrines preparen una caixa decorada per a cada dia de la setmana, que està, a més, dedicada a un gènere diferent: endevinalla, poesia, acudit, dita o conte. Després, es reparteixen per parelles i es prepara un calendari per a que cada parella sàpiga quan ha de tindre preparada l’activitat. Quan els toca, cada tàndem de padrins ha d’anar a l’aula dels fillols i filloles els primers cinc minuts de classe per a compartir amb ells el text corresponent.

Una altra acció interessant és «Cuentitis», que treballa l’educació emocional a través dels contes. Aquesta activitat es du a terme en cinc centres escolars i el CEIP Lluís Vives la fa des del curs 2015-2016. També cal fer esment de «Som booktubers», on els alumnes es graven en vídeo contant quin llibre han llegit i per què el recomanen.