Altres Recursos i enllaços

Principals entitats compromeses en la promoció de la lectura.

Mostra'n
1
AELC Associació d'Escriptors en Llengua Catalana
L'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana (AELC) respon a la doble funció de defensar els interessos professionals dels escriptors i escriptores catalans i de promocionar la literatura catalana. També ens dóna informació de premis i activitats que organitza l’associació. En aquesta pàgina trobareu tota la informació, tant biogràfica com bibliogràfica, de la major part dels escriptors dels Països Catalans.
2
IBBY International Board on Books for Young People
"Organització Internacional per al Llibre Juvenil". És un col·lectiu sense ànim de lucre. Està format per associacions i persones de tot el món compromeses amb la idea de propiciar l’encontre entre els llibres i la infància. La pàgina està en anglès. Anualment convoca el Premi Internacional IBBY-Asahi de promoció de la lectura i el Premi Hans Christian Andersen.
3
Amigos del Libro Asociación de Amigos del Libro Infantil y Juvenil
Pertany a l’IBBY, organitza activitats com cursos, congressos i jornades, publica una revista pròpia. Podem trobar informació d’exposicions i bibliografies d’il·lustradors.
4
OEPLI Organización Española para el Libro Infantil
Organització Espanyola per al Llibre Infantil i Juvenil.
És una federació que engloba quatre seccions: Consell General del Llibre Infantil i Juvenil, Consell Català del Llibre a per Infants i Joves, Asociación Galega do Libro Infantil e Xuvenil i Galtzagorri Elkartea. Atorga els Premis Lazarillo. Hi trobareu informació de les activitats que organitza l’OEPLI, l’IBBY, per a setmanes culturals, dia del llibre, congressos, exposicions, etc.
5
FGSR Fundación Germán Sánchez Ruipérez
Institució sense finalitats lucratives, reconeguda pel Ministeri de Cultura, i constituïda en octubre de 1981. El seu objectiu general és la creació, foment i desenvolupament de tot tipus d’activitats culturals i, molt especialment, del llibre i la lectura. La fundació realitza els seus programes a través de tres seus, situades a Madrid, Salamanca i Peñaranda de Bracamonte. En les seues pàgines trobareu tot tipus d’informació referent a la literatura infantil i juvenil. És una pàgina molt actualitzada i amb continguts interessants tant per animadors com per al professorat.
6
ANILIJ Asociación Nacional en Investigación de Literatura Infantil y Juvenil
Es tracta d’una associació d’investigació promoguda i dirigida per la facultat de Filologia i Traducció de Vigo.
7
ANIMALEC Animación a la lectura
Aquesta pàgina està orientada bàsicament al públic infantil de primeres edats. Hi podem trobar jocs, articles, guies de lectura i recursos interessants, per exemple, com fer un llibre gegant o lletres per a facilitar-nos la tasca de confeccionar murals. La pàgina conté enllaços interessants i està actualitzada fins a maig del 2010, després el servei continua en un bloc.
8
BESCOLAR Grup de Recerca de Biblioteques Educatives
BESCOLAR és un grup de recerca format per professors de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona i de la Universidad Complutense de Madrid i professors de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Naix amb l'ànim de contribuir a la millora de les biblioteques escolars, mitjançant la coordinació de les persones que treballen directament o indirecta en aquest àmbit. En aquesta pàgina trobareu tot el que necessiteu respecte a biblioteques escolars: llista de correu, bibliografia seleccionada, enllaços i moltes altres coses. És molt important el fet que ens dóna la possibilitat de descarregar el programa de gestió de biblioteques escolars Pèrgam de manera gratuïta, a més d’altres com l’ABIES o el BIBLIO.
9
CCLIJ Consell Català del Llibre per a Infants i Joves
És una federació d’organismes, sense cap finalitat lucrativa ni especulativa, constituïda per promoure i difondre el llibre infantil i juvenil i la lectura. La secció més interessant per a consultar és la de notícies, on regularment apareix informació de cursos, presentacions i exposicions que organitza. Heu de tenir en compte que normalment són activitats que es realitzen arreu de tot l'àmbit català.
10
BIBLIOTECA ARTUR MARTORELL
Servei virtual especialitzat en educació i literatura infantil i juvenil de la Biblioteca Artur Martorell de Barcelona. Pretén oferir informació al professorat i posar al seu abast eines útils. També assessora davant la producció editorial i infantil i juvenil.
11
CEPLI Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil
Centro de Estudios de Promoción de la Lectura y Literatura Infantil de la Universitat de Castella-la Manxa. L’objectiu prioritari és el foment i la promoció dels estudis, la formació i les investigacions en aquests camps, tant en l’àmbit regional com en el nacional. Organitza un màster a distància per als interessats en la animació i promoció lectora.
12
COBDC Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya
Pàgina imprescindible per a bibliotecaris. Encara que ací a València no tenim col·legi oficial, podem consultar tot el que es fa en el de Catalunya. Està molt actualitzada, per tant podem trobar les últimes notícies respecte al món bibliotecari sense cap dubte. Organitzen cursos i jornades.
13
COBDCV Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana
El portal web del Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana és un aparador de les principals activitats dels bibliotecaris valencians, des de cursos a altres activitats d'interés. Inclou un butlletí i també es poden conéixer activitats de foment de la lectura d'algunes biblioteques valencianes.
14
Escola Valenciana. Federació d'Associacions per la Llengua (FEV)
Web de la Federació d'Associacions per la Llengua. Podeu trobar notícies referents a la situació actual de la llengua, les trobades de les escoles en valencià, la diada del 9 d’octubre i d’altres activitats que organitza la federació.
15
Fundación Bertelsmann
Pretén motivar el desenvolupament de les biblioteques públiques de l'Estat espanyol, des de la millora de la seua gestió, l’esforç del seu paper referencial en la societat i el foment del hàbit lector. La major part de les activitats que organitza s’adrecen a bibliotecaris, jornades i seminaris de gestió.
16
XTEC
Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya. Literatura infantil i juvenil.
Interessant selecció bibliogràfica de novetats, tant de literatura infantil i juvenil com de narrativa o prosa. Hi ha informació d’autors amb les obres completes i bibliografia i una selecció de llibres que tracten la interculturalitat per edats. Una de les seccions més boniques és el «Racó de contes», on trobarem contes de tot tipus, per matèries, edats, populars, de por, il·lustrats, d’arreu del món, clàssics, etc. També hi ha un enllaç on es mostren de manera fàcil i bonica quin és el procés d’elaboració per a confeccionar un llibre, tasca que podem treballar a classe directament amb l’alumnat. Aquesta secció no ens la podem perdre, s’anomena «Va de llibres». També hi trobarem jocs per a després de les lectures.
17
CANAL LECTOR

Pàgina creada amb iniciativa de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez amb la col·laboració del Ministeri d’Educació. Els seus objectius són: fomentar la lectura en totes les edats i donar un servei fàcil i de qualitat a qui vulga relacionar-se amb els llibres i la lectura. Substitueix a l'anterior SERVEI D'ORIENTACIÓ LECTORA ( SOL)
18
Una mar de contes
Una web dedicada als contes per a nens, que a poc a poc va creixent. Contes infantils, contes clàssics, contes tradicionals i faules de tot tipus.
19
RMBM
Red Municipal de Bibliotecas de Murcia.
L’Ajuntament de Múrcia ha desenvolupat un pla de qualitat que persegueix la millora de les biblioteques del municipi. Aquesta web específica projecta l’accés al catàleg col·lectiu de la xarxa.
20
Portal del Llibre
Associació d'Editors del País Valencià
Portal web creat per l'Associació d'Editors del País Valencià. Ofereix una destacada secció de notícies, informació i enllaços amb els autors i editorials valencianes, crítiques publicades, reportatges i enllaços a les entitats més implicades amb el món editorial. Entre els enllaços destaquem aquells dedicats al foment lector com «Sobre la lectura» i «Escola de pares i mestres».
Pàgina 1 de 2