La doctora Sandra Racionero protagonitza les X Jornades Socioeducatives de Sueca

IMG_7085

La Fundació Bromera va col·laborar el passat dijous en la celebració de les X Jornades Socioeducatives de Sueca, que van tenir com a protagonista la doctora en Psicologia i Currículum per la Universitat de Wisconsin-Madison Sandra Racionero.

IMG_7094

Racionero va centrar la seua intervenció, titulada «Emocions i sentiments des de la neurociència. El model dialògic de resolució de conflictes per a un desenvolupament lliure de violència», en la prevenció i el tractament de la violència de gènere i l’assetjament escolar, i en la demostració de la falsedat d’alguns mites sobre l’educació des de la perspectiva de la neurociència.

Respecte a l’assetjament escolar, la doctora va afirmar que les tertúlies literàries dialògiques són una ferramenta clau per a «afavorir el diàleg sobre l’amistat i gaudir d’un major desenvolupament cognitiu, ja que generen entorns lliures de violència». En aquest sentit, el diàleg sobre l’amistat es fa necessari, ja que la neurociència «ha demostrat que els xiquets que tenen amics tenen menys risc de patir bullying».

Sandra Racionero també va assegurar que la ciència ha comprovat que la lectura de clàssics universals «produeix el desenvolupament de capacitats i sentiments de nivell superior», i que els personatges dels llibres «ensenyen als xiquets els valors de l’amistat, i a diferenciar entre les accions que estan bé i les que no».

La conferència va concloure amb el descobriment de la comunitat neurocientífica del fet que els records d’experiències que provoquen estrés, com la violència de gènere o l’assetjament escolar, poden ser debilitats, modificats i reconstruïts. «Transformar un record és una oportunitat per a alliberar el futur», va determinar.

Sandra Racionero té un doble doctorat per la Universitat de Wisconsin-Madison (EUA), en Psicologia i Currículum, i és l’única europea que ha rebut l’Academic Achievement Award (2011); és coeditora de l’International Journal of Educational Psychology, i és membre activa de societats com la Psychonomic Society, la Cognitive Neuroscience Society i la Federation of European Neuroscience Societies.