Altea acull el Festival Encontes i el III Curs de Literatura Popular

ENCONTES-2017_altea_baixa

La Fundació Bromera continua apostant per col·laborar en esdeveniments culturals que fomenten l’estima per la lectura. Durant el mes de maig, hi ha dos certàmens especialment significatius, el Festival de Narració Oral Encontes i el III Curs de Literatura Popular, ambdós a Altea.

ENCONTES-2017_altea_baixa

Del 16 al 21 de maig, els carrers d’aquesta localitat de la Marina Baixa es converteixen en un escenari ple de fantasia on es recupera la tradició mil·lenària de contar contes, faules i llegendes a través de la celebració de la XIV edició del Festival de Narració Oral Encontes.

La Fundació Bromera col·labora en aquest festival de la mà de la contacontes Eva Andújar, qui realitzarà diverses sessions d’animació lectora durant la celebració del festival amb l’objectiu d’acostar les narracions orals a la gent per mitjà d’espectacles i activitats adreçades a tot tipus de públic.

Eva Andújar portarà a terme tres sessions titulades «Butxaca de contes» per als alumnes dels col·legis d’Altea la Vella i l’Olla, així com per a les escoles Blanquinal, Les Rotes i Garganes, els dies 17 i 18 de maig, a càrrec de la Fundació Bromera. La contacontes també participarà en Encontes els dies 19 i 20 de maig. El divendres narrarà diverses històries per a tots els públics amb «Racons de contes. Ratolinades», mentre que el dissabte animarà els nadons des de sis mesos fins a tres anys amb contacontes i cançons en una sessió titulada «Contes menuts. Algunes... coses importants».

Podeu consultar el programa d’Encontes fent clic ací.

III Curs de Literatura Popular «Contacontes a l’escola»

D’altra banda, la Universitat d’Alacant ha organitzat la tercera edició del Curs de Literatura Popular, que es realitzarà els dies 5, 6, 12 i 13 de maig al Centre Social d’Altea amb el títol «Contacontes a l’escola».

Aquest curs pretén introduir els alumnes en el món de la literatura popular, l’art de contar històries i les possibilitats educatives que la rondallística posa a l’abast de mestres i contacontes.

En aquesta tercera edició participaran els escriptors Anna Ballester i Joan Borja –ambdós, membres del Patronat de la Fundació Bromera¬–, Carles Cano, Josep M. Escolano, Almudena Francés, Llorenç Giménez, Juanvi Martín, Dani Miquel, Joan Nave, Els Pomeros, Blai Senabre i Vicent Vidal, entre altres.

Les inscripcions del curs es poden realitzar fent clic ací.

El programa del curs es pot consultar fent clic ací.