La Fundació Bromera participa en les X Jornades Socioeducatives de Sueca

jesse-orrico-60373

La Fundació Bromera continua donant suport a les iniciatives culturals de La Ribera. La pròxima setmana hi ha dos actes de màxim interés tant per a docents com per a ciutadans apassionats pel camp de la psicologia o del foment lector.

image1

D'una banda, el Centre Cultural Bernat i Baldoví acull el dijous 27 d'abril la X edició de les Jornades Socioeducatives de Sueca. Sandra Racionero, doctora en Psicologia de l'Educació i Instrucció per la Universitat de Wisconsin-Madison, serà l'encarregada de realitzar una ponència sobre la resolució de conflictes sense violència.

La doctora plantejarà com el model dialògic de prevenció i resolució de conflictes, incloses les intervencions de socialització preventiva de la violència de gènere, suposen entorns i experiències per a totes les xiquetes, els xiquets i els joves que asseguren estímuls beneficiosos per al desenvolupament cerebral i per a la salut mental i física.

La conferència, titulada «Emocions i sentiments des de la neurociència. El model dialògic de resolució de conflictes per a un desenvolupament lliure de violència», és una iniciativa organitzada pel Servei d'Orientació Educativa i Familiar i per la Regidoria d'Educació de Sueca, amb la qual col·labora la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura.

Les inscripcions es poden realitzar al Gabinet Psicopedagògic de Sueca, enviant un correu electrònic a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la o telefonant al 96 171 24 01. Una vegada completada la inscripció, s'hauran de recollir les acreditacions el mateix dia de les jornades a partir de les 18 hores.

Sessió de foment lector a Alfarb

D'altra banda, el director de la Fundació Bromera, Josep Antoni Fluixà, també impartirà el pròxim divendres 28 d'abril una sessió titulada «Fomentar la lectura en família», emmarcada dins del Pla de Foment Lector d'Alfarb i de les celebracions del mes del llibre del municipi.

Sovint els pares i les mares no saben com fer que els fills lligen un llibre per plaer. Durant la sessió, que tindrà lloc a les 19.30 hores a la Casa de la Cultura d'Alfarb, s'oferiran consells pràctics per a aconseguir que els llibres i la lectura formen part del seu dia a dia.

Josep Antoni Fluixà és mestre i escriptor. El 1987 va publicar el seu primer llibre de poemes, titulat Nàufrags sens illa. També és autor de diverses obres de narrativa infantil, ha elaborat llibres de text i ha escrit diversos articles i assajos de crítica literària, així com textos de caràcter didàctic i pedagògic.