S'inaugura l’exposició «Música: emocions i sentiments»

Cartell_Msica_FINAL

La Casa de Cultura d’Alzira acull el dijous 19 de gener, a les 19.30 h, la inauguració de l’exposició «Música: emocions i sentiments», com a part de les activitats organitzades dins de la XXV Setmana Cultural de la Falla Plaça Malva d’Alzira.

Cartell_Msica_FINAL

La mostra, comissariada per Alba Fluixà –qui també hi participa–, té l’objectiu de convertir la música en la matèria primera de les obres d’art que la componen. L’exhibició, que el dia 2 de febrer a les 19.30 h va estar amenitzada per un concert a càrrec de La Sucro Band i un recital poètic, permetia la visita d’un espai dedicat a la Fundació Bromera on els visitants podien gaudir dels títols de la col·lecció «Llegir en valencià, les nostres cançons», així com d’un bon grapat de materials editats per l’entitat sense ànim de lucre.

Músics, instruments, notes i cançons es materialitzen, així, en pintures, dibuixos, gravats i fotografies gràcies a un grup multidisciplinari de vint-i-huit artistes de diverses edats i procedències. Un dels apartats de l’exhibició partia de la idea de transformar les cançons en imatges plàstiques. El resultat ha estat una complexa sèrie d’obres úniques i diverses, acompanyades per codis QR que permeten combinar la visualització de les il·lustracions i fotografies amb l’audició de les peces musicals que les van originar. La temàtica d’aquesta exposició que transita per les fronteres entre l’art, la música i la festa, a més, s’emmarca en el lema del monument de la Falla Plaça Malva per a 2017: la música.

La llista d’artistes al complet inclou Rita Alafarga, Pau Àlvarez, Martí Asensi, Ana Auñon, Lidia Boix, Vero Bootello, Pasqual Boqueta, Johanny Cabrera, Raül Calabuig, Xelo Camps, Victoria Cortina, Femmella, Rafael Miguel Ferrer, Alba Fluixà, Esther García, Teresa Giner, Arantxa Guijarro, Hayack, Pablo Hevilla, Mai Hidalgo, Rafael Masià, Susana Nadal, Pedro Pérez, Empar Piera, Manola Roig, Paula Rufat, Rosa Serra i Bàrbara Torres.

«Música: emocions i sentiments» s’integra en les accions organitzades dins de la XXV Setmana Cultural de la Falla Plaça Malva d'Alzira junt amb altres tres mostres: «Lorenzo: traços, esbossos i cartells», «Jordi Benavent Mollá: 40 anys fent art» i «Valenciavisó: la història en imatges del tro d’avís 2017». Les quatre exhibicions podran ser visitades fins al dia 12 de febrer.