Josep Antoni Fluixà Vivas

Càrrec: Director

Currículum:

Josep Antoni Fluixà va nàixer a Alzira l’any 1959. És mestre i escriptor i el 1987 va publicar el seu primer llibre de poemes titulat Nàufrags sens illa i L’estel fugaç. Però Fluixà és conegut, principalment, com a autor d’obres de narrativa infantil. En aquest gènere ha publicat set narracions: Gratacelònia, Viatge al país dels cocòlits, Pere i el ratolí Pirulí, El poble de Llepamelós, El pirata naufragat, El misteri de la cripta ibèrica i La reina Ataülfa. També ha realitzat llibres de text i ha escrit diversos articles i assajos de crítica literària, així com textos de caràcter didàctic i pedagògic, com ara el llibre Jocs i estratègies d’animació a la lectura. Ha sigut assessor del Cefire d’Alzira i de la Direcció General del Llibre, Arxius i Biblioteques de la Generalitat Valenciana. A més d’assessor de l’editorial Bromera, des de l’any 2001 és director de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura.